Dieta jogurtowa – dla zdrowia, ale rozsądnych ilościach

Nabiał jest jednym z podstawowych elementów spotykanych w jadłospisie Polaków. Nikogo nie powinno zatem dziwić powstanie diety jogurtowej, polegającej przede wszystkim na spożywaniu produktów mlecznych. Dieta ta zaspokaja zapotrzebowanie organizmu nie tylko na białko, ale również tłuszcz, węglowodany, witaminy i minerały. Jednak co najważniejsze, dieta jogurtowa pozwala schudnąć. Porcja jogurtu może zaspokoić nas na kilka godzin, ponieważ potrzeba czasu, aby nasz organizm przetrawił białka mleka.

Do podstawowych składników spożywanych podczas diety jogurtowej zaliczamy:

  • Jogurty
  • Kefiry
  • Owoce i warzywa
  • Chude mięso
  • Płatki, np.: owsiane
  • Wodę

Odżywianie oparte o zasady diety jogurtowej nie ma odgórnie ustalonego jadłospisu. Najważniejszym elementem jest spożywanie jogurtu naturalnego nieposiadającego cukru. Jest to jednak monodieta, której nie można stosować dłużej niż dwa tygodnie. Jedzenie większej ilości jogurtów polecane jest przy antybiotykoterapii.

Korzyści płynące ze spożywania jogurtu:

  • Pozostawia długotrwałe uczucie sytości
  • Wspomaga układ pokarmowy
  • Wspomaga odporność
  • Wspomaga pracę i budowę mięśni
  • Odbudowuje florę bakteryjną

Wady diety jogurtowej:

  • Monotonia
  • Często wysokie ceny produktów
  • Konieczność liczenia kalorii
  • Niewskazana dla osób mających problem z przyswajaniem laktozy

Jogurt może być tylko dodatkiem do naszego codziennego menu. Nawet osoby posiadające problemy z przyswajaniem laktozy nie muszą rezygnować z produktów mlecznych, ze względu na coraz większą ilość produktów bez laktozy pojawiających się na rynku. Jeśli po spożyciu mleka, jogurtu czy kefiru zauważysz zmiany w swoim samopoczuciu lub zmiany skórne, warto rozważyć wykonanie testów na alergie i nietolerancje pokarmowe. Świadomy sposób odżywiania może być dużo bardziej skuteczny niż stosowanie monotematycznych diet. Jeśli chcesz poprawić swoją odporność lub planujesz budowę masy mięśniowej, skorzystaj z porady dietetyka, który powie ci, jak postępować i jakich produktów spożywczych należy się wystrzegać w swoim codziennym sposobie odżywiania.

Written by 

Powiązane